Tényleg nem kell sokat tenni érte.

  1. Minden nap mozogjunk intenzíven 10-20 percet és ügyeljünk a fokozatosságra!
  2. Figyeljünk oda testsúlyunkra és az elfogyasztott étel minőségére és mennyiségére!
  3. Ha cipekedünk, figyeljünk rá, hogy a teher egyenletesen legyen elosztva mindkét kezünkben, ne csak egy oldalt cipekedjünk.
  4. Ha valamit fel kell emelni, fontos, hogy a teher közel legyen a törzsünkhöz, majd két kézzel megfogva, térdeinket behajlítva, egyenes derékkal emeljük azt meg.
  5. Napi ajánlott folyadékfogyasztás minimum 2-3 liter víz, tea, gyümölcslé (lehetőleg cukormentes).
  6. Reggel, felkelés elött még az ágyban mozgassuk át magunkat.
  7. Használjunk minőségi matracot és lehetőleg olyan párnát, ami a nyakat is alátámasztja.
  8. Törekedjünk a napi 8 óra alvásra, a porckorongok csak vízszintes helyzetben tudnak pihenni és regenerálódni.
  9. A hirtelen mozdulatok és az ugrálás sérülést okozhatnak annak, akinek gerinc problémái vannak, akkor az edzést ajánlott vízben végezni pl: aquatraining
  10. A rendszeres masszázzsal az izmok tónusa és funkciói jelentősen javulnak, ezáltal az izmok normális működés alatt csökken a gerincre eső terhelés mértéke